5. päev 26.1o.2o17

Neljapäev, 26.10.2017, ilm on ilus, meel on hea.  Tõotab tulla väga soe päev, aga meie veedame selle õppides! 

Külastamise menüüs on Escola Voramar (www.voramar.cat). See on riigitoetusega (subsideeritud) erakool, kus on õpilased lasteaiast kuni keskkoolini. Õpilased, kes on 31. detsembriks saanud 3aastaseks, peavad minema kooli. Koolis on 710 õpilast ja 49 õpetajat (osa küll osalise koormusega). Kool on 51 aastat töötanud. Varem oli lastel koolivorm, kuid sellest aastast otsustati lubada vaba riietus, säilinud on kehalise kasvatuse vormisärgid. Lastel on turvalised piiratud mänguplatsid nii õues kui katusel. Silma jäid tõukerataste ja rulade hoidmise riiulid.  Õpilased on koolis 9st 17ni ja ainult kõige väiksemad (3aastased) magavad koolis. Koolimaja on valgusküllane, rõõmsates värvides ja positiivsete plakatitega. Nii õues kui ka koolimajas võis näha Gaudist inspireeritud laste töid.

Koolis integreeritakse tehnoloogiat erinevates  projektides ja tegevustes vastavalt õpilaste vanusele. Igas klassis Wifi ja lähikuvaprojektorid.

Kõigepealt külastasime 8. klassi tundi, kus õpilased tegelesid programmeerimisega Scratchis ja tegid arvutimänge  väiksematele õpilastele mängimiseks. Järgmisena nägime, kuidas 5. klassi õpilased vormistasid arvutil varem ettevalmistatud teksti kasutatdes Edmondo keskkonda. Nad tutvustasid ennast, perekonda ja traditsioone hispaania keeles, sest nad lõid sõprussuhted ühe USA kooli hispaaniakeelse klassiga. Meile jäi silma, et ettevalmistatud tekst oli kirjutatud väga korraliku käekirjaga. Edasi liikusime nooremate õpilaste majatiiba. 3-5aastaste klassis olid tegevused jagatud kolme rühma: Memoriin puutetahvli abil, enda pildistamine ja halloweeni kohaselt “kaunistamine” ning Bee Botiga tegutsemine (mis oli tegelikult sinine hiir). Siis nägime 7aastate klassi, mis jagunes kaheks osaks, kus toimus animatsiooni jaoks pildistamine ja seejärel animatsiooni loomine PicPac äpi abil. Eelnevalt oli valmis mõeldud süžee ja keda tegelasteks valitakse. Nägime ka eelneval aastal tehtud filme.

Kooli haridusmudelis on välja toodud kolm põhimõtet: lõimitud õpiprojektid, tõhustada õppimise mõistlikkust, piiriülesed pädevused (uue tehnoloogia kaudu suhtlemine). Koolis on loodud IKT pädevuste arendamiseks süsteem, kus põhilisteks vahenditeks on Scratch Jr, Code.org, Scratch ja Arduino arvutid. Koolis on igal õpilasel sülearvuti ja kasutatakse ka tahvelarvuteid. Üks huvitav projekt on neil kasvuhoone loomine, kus kasutati ka arvutit abi. Sel ajal, kui me viikisime tehnoloogiaklassis, printis 3D printer sinist kuupi, mis oli eelnevalt joonestatud Tincercadiga.  

Järgnes mõnus lõunapaus koos meid võõrustava Susani ja 24kraadise päikesepaistelise ilmaga.

Istusime bussi ja sõitsime ühe tunnikese teise linna serva, kus asub kool Escolaprojecte (www.escolaprojecte.org). See on riigilt toetust saav erakool, kus on algkool ja keskkool ning kus IKTd rakendatakse kooli projektides. Õpilased on koolis 3. kuni 16. eluaastani. Kohe algusest hakkavad nad õppima kolme keelt, katalaani, hispaania ja inglise keelt. Hiljem valivad nad neljandaks keeleks kas prantsuse, saksa või itaalia keel. Kooli õppimaks on 330 eurot kuus, millest 40% tasub riik. Lapsed saavad selle eest ka koolilõuna ja ujula kasutamise. Nooremate õpilaste koolipäeva pikkus on 9st kuni 17ni, aga 14-16aastased alustavad kell 8. Võib osaleda aga erinevates tegevustes kuni  kella 19ni.  Toimub tihe koostöö lapsevanematega. IT ja inglise keele õpitaja Frank tegi meile vahva ülevaate IKT arengust läbi oma lapseplve ja kogemuste. Näiteks tõi ta välja, et tema kasutas lapsena programmeerimiseks programmi Logo, aga ise õpetab õpilastele Scratchi. Ta tõi välja veel  vahendid Makey-Makey, Alsoy ja Bee Bot. Lapsed said lisaks programmeerimise õpetusele rakendada loovust ja töötada koos vanavanematega. Viimane meeldis lastele enim.  Meie jaoks olid ette valmistatud erinevad töötoad:

  • 11aastased näitasid meile endavalmistatud Scratchi mänge, kus saime ka meie kaasa lüüa.
  • 3aastased tantsisid, joonistasid geomeetrilisi kujundeid näppudega suhkrust tahvlile ja jooksutasid Bee Bot’e. Nende klassiruumides oli palju lõbusid pilte neist ja suurtest sõpradest.
  • 14aastastel oli palju erinevaid ülesandeid – Arduinoga valgusfooride ehitamine, disain, õmblemine, vooluringi kokkupanek, raadio töötuba (kus meie Kärt sai kaasa lüüa), robotkoera juhtimine.
  • Vanemad õpilased (tüdrukud) näitasid meile laboratooriumis mikroskoobi all sibulat ja määrasid Guido veregrupi (ja õigesti!).  Poisid olid programmeerinud Phytoni abil viktoriini, millele saime vastata. Saime ka joonistuslaua abil pilti joonistada.
  • Geogebra tunnis oli üks vanema klassi tüdruk noorekatele õpetajaks. Teie pool klassi õppis samuti vanem sõbra käe all Scratchiga mänge looma.
  • Prantsuse keele tunnis kasutati edukalt Padleti keskkonda.
  • Nägime ka, kuidas Sonic Pi abil saab muusikat luua.

Külastus lõppes raamatukogus vestusega ümarlauas.

Me olime meeldivalt üllatatud põhjalikust ettevalmistusest, südamlikust vastuvõtust ja laste entusiasmist, millega nad oma projekte tutvustasid ja meid kaasasid.

Päeva lõpetas Picasso muuseumi külastus.

Pildid on Facebookis. https://www.facebook.com/pg/%C3%95pir%C3%A4nne-Muutunud-%C3%B5pik%C3%A4situs-praktikas-173541623224904/photos/?tab=album&album_id=174935499752183

Blogipäeva võtsid kokku Pille ja Taimi.

Advertisements